^Вверх
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

У Буковинському державному медичному університеті відбулася перша Осіння школа з медичної освіти

  У жовтня 2019 року в Буковинському державному медичному університеті відбулася перша Осіння школа з медичної освіти, організована Україно- швейцарським проектом “Розвиток медичної освіти” за підтримки Міністерства охорони здоров’я України і Швейцарського бюро співробітництва та розвитку. КЗВО « Рівненська медична академія « є одним з трьох медичних коледжів України, залучених до проекту в рамках реформування вищої медичної освіти. У роботі школи взяли участь заступник з навчальної роботи, к.м.н. В.І.Баб’як,координатор проекту А.Н.Кирнична, викладачі терапії, сімейної медицини, інфекційних хв., ВМП : к.м.н. О.В. Баб’як, І.М.Джула, Н.В.Карпович, І.Л.Литвин.cernivci19 1
  Навчання в Осінній школі з медичної освіти відкрила Міністр охорони здоров’я України Зоряна Скалецька, яка зазначила, що освіта — це правильна відправна точка побудови системи охорони здоров’я, і заходи осінньої школи вкрай необхідні, адже формується спільнота агентів змін, лідерів, що понесуть знання далі. Долучився до відкриття і Ніколя Гігас, заступник директора Швейцарського бюро співробітництва та розвитку в Україні, який наголосив на тісній співпраці Швейцарії з Україною вже більше 20 років. На його думку, спільною метою такої співпраці є вдосконалення системи охорони здоров’я в нашій країні, і власне проект “Розвиток медичної освіти” та осіння школа направлені на побудову знань у лікарів та медичних сестер на зовсім новому рівні. Тарас Бойчук, ректор Буковинського державного медичного університету підкреслив, що якісна медична освіта є стратегічно важливою для держави, і осіння школа є одним із перших кроків таких змін.cernivci19 2
  Nino Kunzli, професор Швейцарського інституту тропічного та громадського здоров’я у Базелі, наголосив на важливості плідної роботи команди для отримання якісного освітнього продукту, а також продемонстрував принципи побудови навчальних програм медичних університетів на основі компетентнісного підходу. Була змога переконатися, що формування таких компенентностей, як професійна комунікація та взаємодія, професіоналізм, наукові дослідження потребують системного підходу та інтеграції в навчальні плани протягом усього періоду навчання, а застосування ОСКІ дає змогу відслідковувати прогресування студента в оволодінні практичними навичками. Джанет Грант, президентка Світової федерації медичної освіти, справила на всіх учасників заходу незабутнє враження глибокими знаннями про особливості медичної освіти на всіх рівнях. Її презентація «Поліпшення якості медичної освіти» пояснювала можливості контролю якості освіти на різних рівнях.
  Під час роботи у малих групах дискусія була стосовно контролю якості викладання, правильного студенто-орієнтованого навчання, стратегії розвитку університетів та питань доброчесності в охороні здоров’я Нінке де Йонг, професорка кафедри освітнього розвитку та досліджень Маастрихтського університету, Нідерланди вказала на необхідність навчання студентів як професіоналів, що думають незалежно, є адаптивними, постійно вдосконалюються та мають широкі погляди на здоров’я й охорону здоров’я.cernivci19 3
  Вім Гроот, професор доказової освіти Маастрихтського університету, Нідерланди, прокоментував аспекти академічної доброчесності в освіті, зауваживши, що доброчесність — це прихильність чесності та особистої відповідальності за свої дії. Девід Шмідт, доктор, доцент з бізнес-етики та директор Центру прикладної етики університету Ферфілд, США зазначив, що академічна доброчесність визначає симбіоз медичної освіти та культури.
Джанет Грант, президентка Світової федерації медичної освіти, провела майстер-клас з використання клінічних кейсів для активізації знань у студентів. Вона майстерно продемонструвала факт, що процеси мислення у різних людей індивідуальні, але професіоналів відрізняє однонаправленість думок та здатність зрозуміти хід розмірковувань колег. Також своїм прикладом вона показала важливість створення позитивної атмосфери під час занять.cernivci19 4
  Другий день роботи відбувся в Мармуровому залі Чернівецького національного університету. Розпочався він з доповіді Віма Гроота, професора доказової освіти Маастрихтського університету, присвяченої цінності знань та навичок в практичній роботі медика, та ґрунтовному аналізу способів їх поліпшення на післядипломному етапі. Продовжилася робота у цікавому форматі дебатів, коли представник України Олександр Лінчевський, заступник Міністра охорони здоров’я України (2016-2019), спробував представити «непереборні» обставини, що змушують українських студентів і викладачів до порушення академічної доброчесності, а його опонент Девід Шмідт з Університету Ферфілд, США, наводив контраргументи, обґрунтовуючи необхідність зміни культури університетів і усієї академічної спільноти для створення прозорого та справедливого середовища для формування майбутнього медика. Експерти обговорили питання доброчесності у контексті чи списують українські студенти більше, ніж американські, чи є достатні підстави вважати, що недоброчесна поведінка може бути виправдана та обґрунтована. cernivci19 5
  Під час роботи в малих групах Юлія Солодько продовжила обговорення цієї теми та представила Проект сприяння академічній доброчесності SAIUP, діяльність якого спрямована на формування нової академічної культури, яка базуватиметься на принципах чесності, реального навчання, справедливості, довіри та взаємоповаги усіх учасників академічного процесу.cernivci19 6cernivci19 7
  Нінке де Йонг представила майстер-клас на тему «Освіта в 21 сторіччі: використання електронного навчання» та показала, як можна застововувати новітні технології для створення віруального овсітнього простору.
  Протягом останнього дня школи тематикою дискусії стали безперервний професійний розвиток заради ефективного навчання, взаємодія медичних університетів і суспільства, а також прямий зв’язок медичної освіти та системи охорони здоров’я. Джанет Грант, президентка Світової федерації медичної освіти, зазначила важливість безперервного професійного розвитку заради ефективного навчання: «Цілі безперервного професійного розвитку (БПР) — це безпека пацієнтів та етика, регулювання професії, підвищення якості послуг охорони здоров’я, особистий професійний розвиток і задоволення. БПР сприяє підвищенню якості медичної освіти». Наталія Сіліна, акушер-гінеколог, підняла проблему недостатньої уваги сексуальній медицині, а Наталія Рябцева, магістр управління в охороні здоров’я, представила Національну службу здоров’я Україні.
  У рамках проекту «Розвиток медичної освіти» на завершення осінньої школи був проведений семінар з розвитку медсестринської освіти, де відбулось знайомство з пілотними інституціями Проекту в рамках реформування медсестринської освіти, одним з яких є КЗВО «Рівненська медична академія». координатор проекту А.Н.Кирнична представила доповідь щодо досягнень та майбутніх перспектив розвитку медсестринської освіти в рамках КЗВО «Рівненська медична академія».
  Перед слухачами семінару виступили директор ДУ «Центр розвитку медсестринства МОЗ України» Катерина Балабанова з висвітленням наявних проблем у розвитку медсестринствав Україні, а також Владислав Одринський (проект USAID) щодо моделі первинної медико-сантарної допомоги в Україні.
  Сабіна де Гест та Грет Ван Малдерен з Інституту медсестринства Університету м. Базелю, Швейцарія, представили перспективи запровадження змін у освіті медсестер, їхні переваги та недоліки.
  Щиро дякуємо організаторам Осінньої школи за створення сприятливої атмосфери для дискусій та оволодіння новим досвідом.

 

 


КОНТАКТИ
33000 Україна
м. Рівне вул.М.Карнаухова,53
тел (0362)22 69 58
E-mail: m_college@icc.rv.ua


АДРЕСИ НАВЧАЛЬНИХ КОРПУСІВ
Корпус №1 вул.М.Карнаухова, 53
Корпус №2 вул.16 липня, 18
Корпус №3 вул.16 липня, 20
Корпус №4 вул.Калнишевського, 29


   Вища освіта спрямована на забезпечення фундаментальної наукової, загальнокультурної, практичної підготовки фахівців, на формування інтелектуального потенціалу нації та всебічний розвиток особистості як найвищої цінності суспільства.


       
Copyright ©2015. Рівненська медична академія